کد مطلب: 117917
اين مرد فقط ۵ دقيقه حافظه دارد! + عکس
تاریخ انتشار : 1394/01/15 12:46:54
نمایش : 2699
آيا شما شماره تلفن خود، دوستان و آدرس ها و اطلاعات موردنيازتان را حفظ هستيد؟ يک مرد تايواني به دليل مشکلي در حافظه اش دارد هيچ چيز را نمي تواند به خاطر بسپرد به خاطر همين همه چيز را يادداشت مي کند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  «آقاي چن هنگجي» که در شمال تايوان زندگي مي کند از يک بيماري منحصر به فرد در حافظه اش رنج مي برد. او نمي تواند هيچ چيز را بيشتر از ۵ دقيقه در حافظه اش نگه دارد. اين پسر ۲۵ ساله به معناي واقعي هر روز وقتي که از خواب بيدار مي شود بايد همه چيز در مورد خودش و تمام کارهاي شخصي که انجام مي دهد را در دفتر خاطرات قطورش بنويسد تا هنگام فراموشي و پيگيري کارها به نوشته هايش رجوع کند.

five-minute-memory2-550x412.jpg

فراموشي هنگجي نتيجه يک آسيب جدي به سرش است که در يک تصادف سخت زمان ۱۷ سالگي اش اتفاق افتاد. بعد از تصادف هنگجي ماهها در بيمارستان تحت مراقيت بود تا اينکه جراحت هاي بدنش خوب شد اما حافظه اش به ۵ دقيقه تقليل يافت. اين يعني هنگجي همه اتفاقات را بعد از ۵ تا ۱۰ دقيقه بعد از وقوع آنها به طور کامل فراموش مي کند.

five-minute-memory4-550x412.jpg

هنگجي با وجود آنکه همه چيز را يادداشت مي کند اما بعد از فراموشي درست مفهوم نوشته هايش را متوجه نمي شود. هر روزي که هنگجي از خواب بيدار مي شود مادرش به او يادآوري مي کند که حالا بيشتر از ۱۷ سال سن دارد. اما هنگجي به زماني بر مي گردد که آن تصادف دلخراش اتفاق افتاده است.

five-minute-memory3-550x412.jpg

بارها مادر هنگجي سعي کرده که او را به مدرسه بفرستد اما اين موضوع هيچ فايده اي ندارد چون هنگچي هيچ چيزي در ذهنش بيشتر از ۵ دقيقه نمي ماند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg